Welcome to European Tribune. It's gone a bit quiet around here these days, but it's still going.
Display:
Besides, far from all SNCF jobs require a 2am alarm clock.

Sure, there are desk jobs, ticket sellers and conductors. But then traffic controllers, shunting crews and freight train drivers do night shifts, maintenance shop workers have an alarm clock set even earlier than locomotive drivers, in fact some work only by night. By why did you took TGV drivers as example previously?

but then 25 hours of work in a week (TGV driver)

From this, I guess you are channelling an attack article circling on the French web. It is a crude spin: 25 hours is the driving time, not the work time, the work time is 35 hours like for hte rest.

Le Web des Cheminots [ www.cheminots.net ] - votre forum de discussion entre cheminots, agents SNCF et passionnés des chemins de fer

Un temps de travail annualisé
Alors, fainéants les cheminots ? En décembre, le directeur de l'Ile-de-France a mis les pieds dans le plat, affirmant que les conducteurs de RER travaillaient « 182 jours par an [...] pour une durée de service de six heures en moyenne » . A la SNCF, le temps de travail - 35 heures, calculé à la minute près - est annualisé. Certaines semaines ont six jours, d'autres deux. Mais on travaille le week-end, les jours fériés, à Noël (ou le jour de l'An), et l'on « découche » plusieurs fois par semaine. Précision : un conducteur ne conduit pas 35 heures. « Sur une journée de 7-8 heures, je fais 4 heures, calcule un conducteur TGV. Le reste du temps il faut préparer la machine. Un train, ça ne se démarre pas comme une voiture ! »


*Lunatic*, n.
One whose delusions are out of fashion.
by DoDo on Mon Nov 19th, 2007 at 11:00:17 AM EST
[ Parent ]

Others have rated this comment as follows:

Display:

Occasional Series